• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76856
+
-

ورود ۵۴۰ خودروی لوکس با کارت بازرگانی یک روستایی

مدیرکل امور مالیاتی از تشکیل پرونده و فرار مالیاتی درباره ورود ۵۴۰ دستگاه خودروی لوکس از یکی از مرزهای استان با کارت بازرگانی یک روستایی خبر داد. به گزارش مهر، «حسن کوماسی» گفت: پرونده واردات ۵۴۰ دستگاه اتومبیل مدل بالا که از طریق کارت بازرگانی یک روستایی در ارومیه صورت گرفته است یکی از پرونده‌های قابل توجه فرار مالیاتی بوده که بدهی ۵۰۰ میلیارد ریالی را روی دستگاه مالیاتی استان گذاشته است.

وی با اشاره به صدور بی‌رویه کارت‌های بازرگانی در مناطق مرزی استان عنوان کرد: این مورد و موارد مشابه آن ‌که ناشی از صدور گسترده کارت بازرگانی است، یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه مالیاتی استان به شمار می‌رود که معضل فرار مالیاتی را در این منطقه دامن می‌زند. کوماسی عنوان کرد: موضوع دریافت مالیات ارزش افزوده و علی‌الحساب به مأخذ ارز دولتی از واردکنندگانی که از کارت دیگران استفاده می‌کنند، باعث تشدید دلالی‌ها و به‌تبع آن افزایش معوقه‌های مالیاتی در این حوزه برای استان خواهد شد. برای کاهش آثار منفی این موضوع، دریافت مالیات علی‌الحساب از واردکنندگان بر اساس نرخ ارز نیمایی یا سنایی ضروری است.

این مسئول از رشد ۳۷ درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نشان‌دهنده تلاش بیشتر این بخش برای تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده به‌ویژه از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی است. وی در خصوص کارت‌خوان پزشکان نیز گفت: ثبت این کارت‌خوان در سامانه امور مالیاتی روی مالیات ۸۵ تا ۹۰ درصد پزشکان تأثیر گذاشته است که نشان دهنده فرار مالیاتی پزشکان قبل از اجرای این طرح بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید